About Me

My photo
aku yang sangat SAYANGkan Nikon Kuuu...

Wednesday, August 24, 2011

Kisah semut

Aku nak basuh tgn. Tiba2 ternampak gang semut ni kerjasama bwak cebisan kelapa naik manjat dinding. Terbayang susahnyer la kan.. Cuba kita bawk barang naik bukit pun dh semput.nikan pulak manjat dinding yg menegak tepat.. Tp kane kerjasama diaorang. Elok je sekumpulan ni bwk.. Tu blum yg dtg kemudian angkat.. Lalu2 selisih kang cepat2 semut tu join..

Gamaknyer deme manggil kwn2 deme ' oiii.. Lekas tolong.. Leh makan besau'.. Hehe.. Mandai jer aku.. Kengkononnyer la.. Bygn aku..

Sifat kerjasama deme ni memg patut dicontohi.. Lebih2 lagi di pejabat dan dlm kehidupan.. Harap2 rakyat Malaysia ni gitu lah bersatunya.. Bukan nyer ader pasaan Phd semata2.. Lebih2 lagi hari kemerdekaan dh makin hampir.. Pertahankan malaysia dr org2 yg giler kuasa.... Bersatu lah rakyat Malaysia.. Aminn.. Ehh.. Aku lalut apo ni? Hihi
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment