About Me

My photo
aku yang sangat SAYANGkan Nikon Kuuu...

Wednesday, April 15, 2009

aku nak bercerita..


awat u.. ketawa ka lari terkejut kaa??

korang pernah tak ader kenangan yang boleh buatkan korang aser bagaikan nak share dengan orang lain.. tapi, bagi korang benda tu lawak..(dah tentu kita ditempat kejadian)..

emm. aku tak tau nak cakap macam maner.. tapi bagi aku, time tu aku ketawa lupa donia la..
ntah.. kalu korng bacer tak lawak.. ampun kan aku.. dan terpaksa la korang tutup mato dan tutup blog ni.. huhuh..


gini..


dalam suatu kelas bahasa melayu
tingkatan dua MAWAR.





cikgu: kelass.. hari ni saya nak kita memain sikit dalam sambungan ayat..


saya nak tgok pahaman awak dan fokus awak tahap maner..


ceaaa.. yo yo jer aku, lebih kurang gitu la ayat ckgu maisarah tu..(oh, ni aku ingat..toi..toi)


mulakan dengan ayat saya PADA SUATU MALAM.. dan disambung oleh meja


pertama ni dan semua ikut cerita ni dan sambung2 bla bla.. saya nak tgok aper


kesudahan ni.ok, mula...





dan cerita tu pun disambung oleh kawan2 aku.. antara yang aku ingat.. dari ayat PADA SUATU MALAM tu kawan2 yang lain memfokuskan tentang macam pencuri, lembaga,konon2 macam
saya ternampak lembaga,bunyi pinggan jatuh, pintu terbukak.. segala nyer berkisar tentang ibarat ader orang yang nak ceroboh umah kita.... semua menanti ar dengan suspen nak habiskan ayat tu, masing2 berpikir bila sampai turn masing2.. dah nak klimaks la ni, bila kawan aku ader yang cakap, mengambil kayu nak pukul pencuri, hendap2, nampak lembaga tinggi, bunyi meje bergerak.. pendek kata semua yang suspens laaa...

cuk cak cuk cakkkk sakap dengan ayat2 yang disusun nak bai punyoo suspen.. dengan pelajar 40orang

jeng jeng jengggg. sampai la kat turn kawan chinese aku ni.. kira dia orang yang ke 39 la kot..dia duduk di barisan last, kira
dia adalah orang yang kedua terakhir nak tamatkan citer ni...
sekali korang tau aper dia jawabbbbbbb....dia yang mamai2 bangun bila di panggil cikgu..(agaknya bersembang time tu, tak fokus)..... OHH.. LUPA LUPANYA ANJING SAYAAAAA...
ADOIIIII.. makk semua bagai nak pecah perut dgr dia jwb, dengan muka selenga nyer..


sampai sekarang aku tak dapat lupa...ok.. fine.. bagi korng tak lawak..
tapi bagi aku time tu, macam nak senget rahang aku tengok muka KEYAKINAN dia bila bangun..
chaitt.. penat2 orang lain nak pecah otak pikir nak bagi story tu best suspen gayanyer.. alih2 kor sedap2 sentapkan tarik handbreak matikan story..
kalu boleh diulang, aku nak sangat ader lagi time suasana tu.. walaupun aku tak suka cikgu tuuu..huhuu.





ehh.pjg lak..ok lah.. sentappp jari.. dahh.. byeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment